Ik zoek hulp voor mijn werknemer

Als werkgever kunt u behoorlijk last hebben van de financiële problemen van uw werknemer. Een medewerker met financiële zorgen is minder productief, ervaart meer stress, is vaker ziek dan gemiddeld én is gevoeliger voor fraude en diefstal. U heeft er dus alle belang bij de problemen te herkennen en te helpen oplossen. Hierdoor krijgt u uw productieve en gemotiveerde medewerker terug.

Volgens onderzoek van het NIBUD heeft 93% van de werkgevers in Nederland te maken met financiële problemen bij werknemers. Meestal komen deze problemen pas aan het licht als er loonbeslag wordt gelegd. De problemen zijn dan al in een vergevorderd stadium. De negatieve effecten, zoals productiviteitsverlies en het uitvoeren van het loonbeslag, kosten u veel tijd, geld en energie.

Dit kan gelukkig ook anders! Als werkgever kunt u de signalen van financiële problemen bij uw medewerker leren herkennen. Door een proactieve aanpak kan veel schade worden voorkomen. Belangrijke pijlers van een proactief beleid zijn:

Untitled-2 het tijdig signaleren van financiële problemen
Untitled-2 deze problemen bespreekbaar maken
Untitled-2 hulp inzetten

De uitdaging is om deze punten in de praktijk te brengen, want dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Er rust nog altijd een taboe op gesprekken over financiën. Hoe gaat u dit gesprek aan met uw medewerker? Waar liggen de grenzen als het gaat om privacy?

Alle vragen voor u als werkgever komen aan bod in de training “Financiële problemen bij werknemers”. U leert de signalen van financiële problemen bij uw medewerkers herkennen en krijgt handvatten voor het inzetten van hulpmiddelen. Dit alles met als doel de nadelige gevolgen voor uw bedrijf te beperken en uw medewerker weer optimaal te laten functioneren.

Voor meer informatie over de training en onze diensten neemt u eenvoudig contact met ons op.

Top